Menjen gyermekem jövőre iskolába |
A kis elsős ki van téve egy számára teljesen idegen környezet, új társak, szigorú időbeosztás mellett a tőle eddig el nem várt követelmények sokaságának.
Az iskolai életre felkészült gyermek jól érzi magát az osztályban, szívesen jár iskolába. Képes beilleszkedni a közösségbe és alakítani azt, jól teljesíteni, megállni a helyét. Bátran kéri a tanító néni segítségét, szorongás nélkül felel a feltett kérdésekre. Képes a megfelelő koncentrálásra, önálló munkavégzésre az adott időn belül...
MÁR SZEPTEMBERTŐL…
…vállaljuk gyermeke iskolai kompetenciáinak mérését,
segítséget nyújtunk a zökkenőmentes iskolakezdéshez.
Iskolaérettség vizsgálat:
- kognitív (értelmi),
- mentális (érzelmi) és
- szomatikus (testi) kompetenciák mérése
Iskolai életre való felkészítés:
- koncentrációs készség fejlesztése
- problémamegoldó gondolkodás gyakorlása
- memória megerősítése
- egyéb kognitív képességek (matematikai gondolkodás, lényeglátás, kifejezőkészség stb.) fejlesztése
- esetlegesen kevésbé fejlett kompetenciáinak megerősítése
- tehetséggondozás
Közösségi életre való felkészítés
- társadalmi elvárások megfelelő viselkedés gyakorlása
- önállóság fejlesztése
- egyéni érdekek érvényesítése a közösségben
- konfliktuskezelés
- iskolai közösségbe való beilleszkedés, helytállás
- korosztályi beilleszkedés nehézségeinek leküzdése
Testi képességek
- állóképesség fejlesztése
- testtartás javítása
- rendgyakorlatokkal a fegyelem, figyelem, pontosság játékos elsajátítása
- testséma megerősítése
- térirányok gyakorlása
- finommozgások fejlesztése
- ritmusérzék fejlesztése
Az új óvodai alapprogram nem kötelezi az óvodákat a régi típusú matematika, ének-zene, környezetismeret, ábrázolás, anyanyelvi nevelés és testnevelés foglalkozások keretében történő ismeretszerzés megszervezésére.
Az önként - azaz örömmel és szívesen - végzett aktív tevékenységre alapozza az ismeretszerzést, melynek nap folyamán adódó helyzetekben, természetes és szimulált környezetben, kirándulásokon, az óvodapedagógus által kezdeményezett tevékenységi formákban kell megvalósulnia. Ezzel szemben az iskolai elvárások és oktatási módszerek jellemzően még nem változtak.
Mindannyian – gyermekek és felnőttek egyaránt – azokat a képességeinket használjuk és azokat a tevékenységeket végezzük szívesen, amiben „jók” vagyunk, pedig sokszor nem is tudjuk, hogy mire vagyunk képesek.
Ezért fontos, hogy minél több területen gyakorlott, magabiztos legyen a gyermek, minél több képességét ismerje. A támasztott követelményeknek való megfelelés, a jól teljesítés sikerélmény, önbizalmat ad és további erőfeszítésekre sarkall.
Az iskolai követelményekben szerepel a szándékos bevésés és felidézés, szándékos, kitartó figyelem. Ez tanulható és segítséggel megsokszorozható, megkedvelhető.
Választható lehetőségek:
- Hétköznap délelőttönként 9-11 óráig gyermekét hozzásegítjük a biztos, sikeres iskolakezdéshez
- Délutánonként 15,30-17,30-ig egyéni és csoportos képességfejlesztést tartunk.
Áraink:
- csoportos foglalkozás: 1.000.- Ft / alkalom (2 x 60 perc)
- 10 alkalmas bérlet: 8.000.- Ft
- egyéni fejlesztés: megegyezés szerint
Soha nem késő, de a kiegyensúlyozott érdemi munkára szánjunk elegendő időt!
Minél hamarabb elkezdi a gyermek a foglalkozásokat, annál több idő jut az ismeretek készségszintű elsajátítására.
A jelentkezéseket folyamatosan várjuk, igény szerint indítunk csoportokat.
Jelentkezés:
- telefonon: 06-20/405-8850
- személyesen: hétköznap délelőtt 9-11 óra között a Budai Minioviban
- e-mailen: budai.miniovi@gmail.com