Neveljünk együtt...
A kötelező foglalkozások a gyermekek testi-lelki-szellemi épülésére szolgálnak,
nevelési programunkat ennek reményében állítottuk össze,
Kiegészítő | Cél | Kötelező / Választható |
Kirándulások | Ismeretnyújtás játékosan, változatos körülmények között, külvilág tevékeny megismerése (erdőn-mezőn, hegyen-völgyön, állatkertben, vadasparkban, kertben, utcán - milyen növények, állatok között élünk, milyen ember alkotta tárgyak vesznek körül…) | Kötelezően beépül az óvodai nevelési programba |
Kulturális rendezvények látogatása (zenés műsor, báb-, gyermek-színház, kiállítás, múzeum) + hagyományőrzés
| Élmények nyújtása, a hétköznapok megtörése, a megfelelő viselkedés elsajátítása (mert nekünk is fel kell töltődni, kikapcsolódni, át kell élni a csodát…) Népi játékok, régi szokások megismerése, felelevenítése ünnepekre készülve és a mindennapokban (mivel játszottak a dédiék? - a csuhébabától a karikázáson át a májusfa állításig) | |
Ünnepeink | Név- és születésnapok megünneplése (mert törődünk egymással…) Nemzeti ünnepekről megemlékezés (március 15., augusztus 20., október 23.) - (hogy tudjuk, kik vagyunk…) Évnyitó, Szüreti mulatság, Mikulás, Lucázás, Karácsony, Farsang, Nőnap, Húsvét, Anyák napja, Gyermeknap és Évzáró-Ballagás óvodai keretek közötti ünneplése (mert együtt is más, otthon is más) Költészet világnapja (március 21.), Víz világnapja (március 22.), Egészségügyi világnap (április 7.), Föld napja (április 22.), Fák és madarak napja (május 10.), Környezetvédelmi világnap (június 5.), Állatok világnapja (október 4.) - (hogy tudjuk, hogy ilyenek is vannak...) | |
Közlekedés | Utcai gyalogos (és kerékpáros), valamint a tömegközlekedés (közúti) alapvető szabályainak megismerése (mert ezt fontos tudni, és érdekes is…) | |
Illemtan | Ismerős és idegen közösségben elvárt kulturált viselkedési normák megismerése és begyakorlása (ha nagyon jók akarunk lenni, tudjuk, hogyan kell…) | |
Tartásjavító torna, gyógytorna | Egészséges, fejlett, jó mozgású, helyes tartású gyerekek nevelése (hogy ne fájjon a hátunk, lábunk, fejünk… és szépek legyünk) | - Javasolt - (orvosi előírás alapján egyénileg is) |
Relaxáció (jóga alapok)
+
zenés torna
| Testét ismerő, feszült helyzetben (probléma, szereplés stb.) nyugodtan és magabiztosan viselkedő gyermekek nevelése (hogy ne izguljunk annyira, és néha jó hisztizés, toporzékolás helyett is…) Ritmusérzék fejlesztése körjátékokkal, tánclépésekkel, egyéb mozgáskoordinációs feladatokkal, megosztott feladatra és másra (egymásra) figyelés (zenére mozogni, táncolni mindenki szeret, ami itt kezdődik...) | - Javasolt - |
Szerepjáték (drámajáték és báb) | Anyanyelvileg fejlett, világot megértő, önmagát kifejezni tudó és másokat megérteni képes gyerekek nevelése (mert játszani, szerepelni, más bőrébe bújni jó…) | Többség által választott 3 foglalkozás beépül a nevelési programba
Részcsoport esetén csak uzsonna utáni időpontban szervezhető, külön díjazás alapján |
Zeneovi | Az ének foglalkozásokon felüli ismeretanyag a magyar dallamvilág megismerésére irányul a népzenén keresztül; cél az értő és a muzsikát élvező zenehallgatás, a hangszerek megismerése (mert igazán klassz dolog együtt énekelni, népi, komoly és akár könnyűzenét hallgatni, hangszereket megismerni, kipróbálni..) | |
Kézműves foglalkozás | Népi kismesterségek technikájának elsajátítása, természetes anyagok megismerése (hogyan csinálják? miből készítik? mi is tudunk olyat!) | |
Német vagy angol nyelv | Ismeretnyújtás játékos formában a mindennapokba illeszkedően (mindennap egy picit előre, sokat gyakorolva, énekelve és mondókákkal sokkal könnyebb és természetesebb lesz más nyelven megszólalni) | |
Úszás, korcsolyázás, néptánc, egyéb | Sportkultúra, mozgásformák elsajátítása, egészséges életre nevelés |